Het verkoopproces 't Zand-Noord fase 2A
29 november '21
Op donderdag 25 november startte de verkoop van de 27 woningen van fase 2A. Hoe verloopt het verkoopproces als je een woning toegewezen hebt gekregen kort nadat de inschrijving (op dinsdag 7 december 12:00 uur) is gesloten?
De inschrijfprocedure
Tijdens de inschrijfperiode (die op donderdag 25 november startte en tot 7 december 12:00 uur duurt) heeft iedereen de kans om online zijn of haar voorkeuren door te geven.
In deze inschrijfperiode kan je in je Mijn Eigen Huis-account maximaal 5 voorkeuren doorgeven om daadwerkelijk in aanmerking te komen voor een van de woningen. Gedurende de hele inschrijfperiode kan je je voorkeuren doorgeven, wijzigen en/of verwijderen. Het moment van inschrijven heeft geen invloed op je kans op een woning.
Let op! Per toekomstig huishouden mag er slechts één inschrijving worden gedaan. Kandidaten die niet aan de inschrijfvoorwaarden voldoen, kunnen worden uitgesloten van de loting.
Loting bij de notaris
Zodra de inschrijving is gesloten, worden de inschrijvingen gecontroleerd op geldigheid. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. Daarbij hanteren wij onderstaande procedure:
Aantal kandidaten per bouwnummer
Is er 1 kandidaat voor een bouwnummer, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen.
Loting bij notaris
Als er meerdere kandidaten zijn voor een bepaald bouwnummer gaan wij voor dit bouwnummer over tot loting bij de notaris.
Afspraak bij de makelaar of online kopen?
Als je een optie hebt verkregen op een van de woningen in 't Zand-Noord kan je kiezen hoe jij het vervolgtraject wilt doorlopen: op afspraak bij de makelaar, volledig digitaal of een combinatie van beide. Heb je nog vragen of stel je persoonlijk contact op prijs? Dan kan je in je Mijn Eigen Huis account aangeven een afspraak te willen met de makelaar. Zij nemen vervolgens contact met je op.
Heb je voldoende informatie en wil je het aankoopproces digitaal doorlopen? Dan klik je voor deze optie in je account. Je kunt ook tijdens het proces er voor te kiezen om te switchen. In elk geval zijn de opties vrijblijvend en kosteloos.
Contracten digitaal in Mijn Eigen Huis
Als je voldoende informatie hebt en als eventuele vragen zijn beantwoord, dan kan je de contracten aanvragen. Deze worden voor je klaargezet in je Mijn Eigen Huis en worden digitaal ondertekend. Je verifieert jezelf via iDIN, waarmee dit proces correct en veilig verloopt. Heb je alle stappen doorlopen? Gefeliciteerd! Je hebt je droomwoning gekocht.
Zie jij het helemaal voor je? Lees dan nu alles over de woningen.